måndag 11 maj 2009

ibland

är det inte så kul att vara jag. känsliga läsare kanske ska sluta läsa nu så jag inte drar ner en i en avgrund. :)
jag har liksom inte så mycket lust att göra nånting. det har varit en jobbig månad nu kan man väl säga.
mycket med jobbet här hemifrån, sjuka barn, jag har opererats och idag var jag på mammografi eftersom jag har en knöl i ena bröstet. eftersom jag var först på mammografi, sen ultraljud och till sist på provtagningsavdelningen tog det en väldig tid och under tiden satt jag och funderade på hur många manliga läkare i åldrarna ungefär 80 - 100 som finns på sjukhuset egentligen. ska man inte sluta jobba vid 65? eller tycker dom det är alltför roligt att hårdhänt klämma på bröst hos nervösa damer samtidigt som de diskret försöker blåsa upp sina utstående 10 cm långa ögonbryn ur ögonen? klipp dem och gå i pension!
ja, jag är inte bitter...
jag behöver nog anger management.
nu ska jag lägga mig en stund och titta på min vackra son.

2 kommentarer:

Mamma Malin sa...

Men fy gumman hur är det med dig egentligen! Tycker jag mått piss ett bra tag nu men kan inte jämföras med oron som du måste känna!=/ Tänker på dig!!! Får se till och ses snart! Kanske ta barnen och åka till Wämöparken en eftermiddag och bara fika och snacka skit;) Kramkram

Mamma Malin sa...

*skrattar* Jag läste det först som om Lovisa skulle blivit kotletter och blev lite orolig där ;) Hur har du det tors/fredag? Jag jobbar i morn och på onsdag och i em ska jag laga kalops har jag fått för mig;) Kram