onsdag 1 juli 2009

Funderingar

Idag har jag varit med alla mina barn på Stumholmen. Vi träffade Ann-Sofi, Carl och lille Sven och det var ju tur för då fick vi dels lite sällskap och dels kunde vi hålla ordning på varandras barn lite mellan blöjbyten och amningar. Lovisa badade länge länge. Jag hade inga badkläder med mig för prinsessan hade sagt innan att hon inte skulle bada. Fast jag hade handduk i alla fall. Alltid nått. Att gå själv till stranden med en springade Lovisa och en Alvin som inte vill va still är inget jag rekommenderar även om mitt stenhjärta värmdes av Lovisas glädje. Ska bli skönt när Niklas har semester from nästa vecka. Nedräkningen har pågått länge. :)
Båda barnen somnade vid sextiden i dag så jag hoppas verkligen att de inte vaknar vid fyra i natt och vill gå upp. Solen gör väl att de blir extra trötta. Jag är också extra trött.
Såg på nyheterna om Alzheimers och som vanligt blir jag livrädd. det finns väl inte en chans i helvetet att jag inte ska få det antar jag med min släktstatistik. Kan ju alltid hoppas att det dröjer länge till. Det känns ju inte riktigt kul att pensionsspara direkt. Har sagt till Niklas många gånger att vi måste göra allt vi vill innan pensionsåldern för säkerhets skull.

På lördag ska jag på bröllop på eftermiddagen och på kvällen blir det kalas. Om jag hittar nått att ha på mig. Hur ser man ut när man ska på fest nu för tiden? Nån som vet?

Inga kommentarer: