torsdag 23 juli 2009

Sista dagen...

Japp. I morn är det sista dagen av min föräldraledighet. Det som känns väldigt bra är att jag har några (2) veckors mer eller mindre semester nu tillsammans med min familj och det som känns konstigt är att helt plötsligt så känns det som att dagarna bara försvann. Hur kunde tiden gå så här fort? Mina fina små älsklingar ska jag bara få se lite på morgonen och sen på kvällen i fortsättningen. Vemodigt men samtidigt skönt att komma igång med jobbet igen. Jag ska fortfarande vara hemma de flesta fredagarna i höst i alla fall. Jag har också en liten improviserad lista här på saker jag behöver/vill;

* Börja träna
* Börja planera måltiderna bättre. No more E!
* Boka resa med min man till London
* Lägg upp för små barnkläder på tradera
* Lägg upp alldeles för många för små odd molly-klänningar på tradera(insett att jag nog aldrig mer kommer i dem. Fan!)
* Köpa alldeles för många nya odd molly-kläder som passar (hehe)

Den sista punkten kan jag väl erkänna att den går under "vill" och inte behöver. Men gränsen är hårfin.:)

Jag var hos lilla doktorn idag eftersom jag är så trött jämt. Tog ämnesomsättningsprov för att se om sköldkörteln ballat ur. Får svar nästa vecka. Men blodtrycket var 85/65 och det är ju lite lågt. Eller mycket lågt om man ska va petig. Men det är vi inte. Jag fick välja på att käka tabletter eller börja hård träning för att få upp trycket. Jag valde träning och just nu undrar jag varför jag inte tog den enkla vägen i stället. Men va fan. Nu ska jag bli om inte biffig så i alla fall mindre flåsig. Nästan samma sak. Blodtrycket var en bidragande orsak till tröttheten och doktorn fattade inte att jag orkade vara vaken alls. Men det är jag. Mest på jävelskap tror jag ibland. MÅSTE HA EGENTID när barnen somnat.
Nu ska jag och make ta en lite delikatess eller två på balkongen och njuta.
Puss och kram
*

3 kommentarer:

Unknown sa...

Apapapap, inget sånt tjuveri på balkongen;)! Du kan väl hänga med mig på gympa på friskis om du vill få upp flåset?

aicsw sa...

jag kan följa med när jag har börjat få upp flåset lite. ska träna hemma ensam så ingen ser att jag ser döende ut efter 2,5 minuter på crosstrainern. hehe

diana.mad sa...

Några av de där sakerna på din lista finns det fler som skulle behöva ta tag i....
Känns gott att vi är många:-)

Ja vart tog tiden vägen... Men visst ska det bli skönt att börja jobba igen och få träffa vuxna och bara att få sitta och fika i lugn och ro:-)