söndag 18 oktober 2009

Trevlig helg

Hej svejs.
Helgen går som vanligt så snabbt att man inte hinner minnas vad man gjort nästan.
Vi var hemma hos kompisar i Lyckeby i fredags i alla fall. Så mycket minns jag.
I lördags var vi hemma hos mamma i skogen. Vi skulle egentligen plocka svamp men på vägen till svampstället såg vi några slånbärsbuskar fulla med bär. Det slutade med att Niklas plockade svamp själv och jag stod kvar i busken. Åtta liter senare gick jag tillbaka med såriga, stela, frusna händer. Men jag ville plocka mer så maken och jag gick iväg och hittade fem snabba liter till så nu blir det mycket saft. Händerna värker fortfarande. Man blir som besatt där ute när det är fullt med bär. Jaja.
Idag har jag haft en slappardag och bara varit hemma och myst med mina barn och man. Lovisa och jag tittade på filmen lilla sjöjungfrun. Den är lite läskig ibland så hon satt i mitt knä med ögonen uppspända hela tiden. Blinkade knappt. Efter filmen vände hon sig mot mig och sa - Jag vill va en sjöjungfru! Jag försökte förklara att det inte gick och att hennes familj inte var det heller men hon började gråta och ville va sjöjungfru och att hela hennes familj också skulle va det. Vad gör man?
I morn blir det jobb som vanligt. En ny vecka som jag ska försöka att se positivt på. Det finns alltid nya möjligheter!

1 kommentar:

jagheltenkelt sa...

saknat dina inlägg.. welcome back.. kram