onsdag 29 december 2010

Huset

Kära make har ju en husblogg och jag känner att han borde ge mig ett lösenord där så jag också kan göra inlägg. Om inredning och annat livsviktigt. Jag har ju redan fått flera inredningskollapser för att jag hittar så många olika ideér som är fina. Sen är ju Niklas och jag inte alltid så lika när det gäller sånt. Jag skulle kunna (vilja) ha ett hem som såg ut som om man klev in i "Tusen och en natt" men Niklas är lite mer..hmm..vad ska jag kalla det...stram i sin smak. Det kanske är bra på ett sätt för jag är ju rätt impulsiv också. En gång målade jag,syster och bror Lovisas rum rosa och marsipangrönt. Det verkade som en bra idé just då men det stack ju lite i ögonen när man gick in så efter en dag målade jag alla väggar vita igen.
Nu sitter jag och funderar på kök. I vårt kontrakt ingår Marbodalskök. Jag har inte kollat upp riktigt men det känns som det är ganska dyrt och är det egentligen snyggare än ett IKEAkök fast det är mycket dyrare med Marbodal. I think not. Eller? Denna fråga tänker jag snöa in på totalt nu om en stund (eller i kväll när barnen sover) och göra en stor jämförelse. Vi har tid bokad på Marbodal center i Malmö i slutet av januari så jag behöver vara färdig då.
Förutom priset är jag rädd för begränsningen färdiga val ger. Tänk om drömköket ligger och lurar i en Ballingslövkatalog i stället och jag ser det när vi är klara. Tänk om jag i Marbodalbegränsningens värld väljer det jag tycker är finast av just Marbodal och inte det jag egentligen kanske vill ha. Ni förstår dilemmat va? På ett sätt är ju begränsning bra också för helt fria val gör ju att jag blir tokigare än jag är. När jag (vi) väl har bestämt oss för vilka luckor vi ska ha har vi kommit till knoppar, utdragningsmekanism, frågan om vi verkligen ska ha överskåp mm. Suck på ett bra sätt. Tror jag.

Inga kommentarer: