torsdag 13 augusti 2009

Jobbet har kallat in mig

Nu är jag på mitt jobb igen. Själv utan Alvin. han har ju annars hängt med hela hösten,vintern,våren och sommaren. Skönt att kunna ta en paus ibland om man behöver, samtidigt som vi har mycket att göra nu. Scheman ska förberedas, nya planer tas fram, möten ska hållas och mycket annat.

Jag har tagit ut laptopen från arbetsrummet och sitter i en soffa och fixar. Det är ganska skönt så här veckan innan alla lärare kommer tillbaka. Nästan alla i alla fall. Två är hemma med barn. Hoppas de njuter av tiden. Även om Sverige har ett bra system med relativt långa semestrar ( japaner har en vecka) så känns det ändå ganska absurt att förutom några strödagar och röda dagar här och där så jobbar man 47 veckor i sträck på många jobb. Det är ganska tungt nu i vecka 1 av 47. Fast jag är ändå förväntansfull. Ska bli kul att träffa alla barn och kollegor igen. Skönt med lite liv och rörelse och ett omväxlande men krävande jobb. Min hjärnmuskel behöver slå volter och springa maraton för att komma i någorlunda form. Det kan ju inte vara så resten av livet att när jag försöker tänka ser jag bara en gulaktig tegelvägg ( jag vet. med färg och allt). Betyder det att jag blivit dummare eller behöver jag bara öva tänket lite så jag kommer förbi väggen? Förhoppningsvis ger övning färdighet i detta fallet. Jag vill inte va dum. hihi

Nu ska jag hämta Lovisa på förskolan. Sen ska vi fika i Nättraby. Nice:)

Inga kommentarer: