lördag 22 augusti 2009

kväll

kvällen är här. make och jag sitter som vanligt på balkongen och spanar in folk. våra två små söta ligger och sussar i sina sängar. lovisa ligger med fötterna på kudden som pippi långstrump, hennes idol. en av de boende på gatan har gått förbi som vanligt med sin lilla rått-hund. undrar vad han tror om oss som sitter här hela tiden. men det är mysigt. mycket svalare än i lägenheten och vi får lite tid att bara sitta och prata. vi funderar på att leja barnens farmor nån dag så vi kan gå en runda ensamma. man uppskattar sin egentid mer nu när man har barn. det kanske är en klyscha men vad gjorde man innan barnen? när jag tänker tillbaka måste jag ju haft hur mycket tid som helst även om det då kändes som att tiden aldrig räckte till. konstigt. man anpassar sig nog efter situationen. undrar om de som har fler barn än oss undrar vad de gjorde när de BARA hade två barn. jaja. nu ska vi dricka upp det sista kaffet och snarka gott hela natten lång.
natti.

2 kommentarer:

diana.mad sa...

På tal om tid... hur hinner du läsa?! Tror inte jag öppnat en bok sedan Isac var 1 år. Har fortfarande en som ligger och inte är utläst...

Visst är det härligt när de små liven sover på kvällen. Vi lyckas numera få Isac i säng redan vid 7 och har det varit en extra tuff dag somnar han strax efter 6. Adéla somnar i 9 fall av 10 mellan 5 och 6. Underbart med lite egen tid till att antingen få undan lite här hemma eller till att göra ingenting!

Jag har undrat var du tagit vägen här på bloggen. Men nu ser jag att det är full rulle igen.
Jag började jobba för en vecka sedan och det är allt annat än lugnt men så himla kul att vara tillbaka. Märkligt nog så känns det bara som jag varit borta på en längre semester men samtidigt är det skönt för det har gått lätt att komma tillbaka i jobbet.

Hoppas ni haft det bra i sommar.
Ha de gott på jobbet.
Kramisar

aicsw sa...

vad tidigt dina barn somnar. blir nästan avis även om mina brukar somna senast halv åtta. jag får se om jag orkar läsa. men jag är lite motiverad och det är bara på halvfart. kram