måndag 21 september 2009

Båt-tema

Skepp ohoj seglarvänner! Nu har min blogg ändrats litegrann till seglarstuk, såhär lagom i tid för att ta upp alla stackars båtar på land.
Jag har snott åt mig en liten paus på mitt jobb mellan lunch och hämtning av Lovisa. Har en lite halvt oroväckande må-illa som sitter i halsen men jag kan nog svälja den så jag mår tipp-topp om en liten stund.
Vi har många barn sjuka idag på skolan. Hemma med halsont och feber. Undrar om det är svininfluensan som kommit till oss två veckor innan vaccinet förhoppningsvis kommer. Nästan ironiskt i så fall. Men det behöver ju inte vara så. Kan ju vara vad som helst. Under tiden fortsätter vi här utan att ta barnen i hand samtidigt som vi tvättar händerna med så mycket tvål och vatten och sprit så allas händer ser tio år äldre ut än de är. Torra och rynkiga blir dom.
mitt ansikte har för övrigt börjat falla sönder. Vi i min familj lider ju av ett envist eksem som på mig hittills har hållt sig i hårbotten men nu börjar pannan flaga så mitt DNA flyger fritt och irriterar ögonen. Kanske får jag köpa mig en skärm som jag kan sätta i ögonbrynshöjd för att inte sikten ska bli skymd av mina pann-rester, men jag tror inte det. Jag är hoppfull.
Nu är pausen slut. Vi hörs!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vaccinet kommer inte förrän v 42 och då ska all vårdpersonal sen alla i riskgrupperna vaccineras innan alla barn får vaccineras...alla över 3 år. SEN ska vuxna börja vaccineras. Så ni får nog fortsätta tvätt och sprita för fulla muggar :) Kram

aicsw sa...

jaha. då får vi vänta ännu längre... tack för infon!