fredag 12 juni 2009

Ångest, ilska, barnslig och 30

Det är nog en rätt bra beskrivning av mig. Just nu i alla fall. Allt hänger nog ihop med min lilla eller för den delen ganska stora 30-årsfundering. Kris låter så neggo. Men på sista tiden har saker, pinsamma saker som jag sagt eller gjort rullats upp som en dålig film i mitt inre och jag har haft ganska mycket ångest bitvis. Det är ju delvis en tröst att alla gör bort sig ibland men andra gånger tänker jag bara VARFÖR var jag tvungen att säga så eller göra så? Jag vet ju att man inte kan ångra det förflutna men det känns som en viss insikt har kommit till mig i alla fall om saker man kanske inte ska göra mer. hehe.
Förutom min snuttefilt ångesten så har jag även blivit argare. Inte jämt men ofta är jag på dåligt humör. Jag orkar inte med folk som lindar in saker eller som inte säger vad de menar rakt ut fastän det är uppenbart. Eller för den delen folk som är tröga. (för jag är ju så jävla bright själv) Eftersom jag vid sånna tillfällen totalt tappat mitt sinne för socialt beteende kan jag kanske uppfattas som något skarp i tonen( läs skitarg/aggressiv). Detta händer ju inte alltid. Jag kan vara på bra humör också. Skönt.
Ilskan jag känner kan vid en del tillfällen övergå till ren barnslighet också så att jag är på samma nivå som Lovisa. Vill dra täcket över huvudet och gömma mig en stund, eller låssas att jag inte hör eller ser saker runtomkring mig.
Idag har varit en bra dag. Vi har varit och köpt sandlåda till Lovisa, skor till Alvin och en present till en liten flicka som fyller år snart. Ska på kalas i morn. Sen ska jag ut och äta med några kompisar. Karin och Emma är hemma från Malmö så det är ju kul att träffas när de kommer. Karin är gravid i nionde månaden nu snart så det ska bli kul att se magen. Sen ska jag förhoppningsvis bli bjuden på en drink hos en ny vän också. Det ska bli nice.
Nu ska jag ha lite anger management med mig själv eftersom jag lyckades reta upp mig själv nu när jag skrev att jag var ilsken. haha
Go natt

2 kommentarer:

diana.mad sa...

Ilska...JA min kan sammanfattas i sömnbrist, tidsbrist och 3-års trots!

Mamma Malin sa...

Du får avreagera dig på mig i morn... så kan jag avreagara mig på dig;) Vilken fika vi har att se fram emot *asg* Ska vi ses utanför ditt vid 11? Kramkram