fredag 19 juni 2009

Vad hände?

Jo. Kom precis på mig själv. Jag står här i mitt kök i tights med lite barnkräk på, en urtvättad tröja och en fleecejacka som är så skön. Håret är lite halvskitigt i en lilla my-tofs. Snart ska jag tvätta det. Väntar bara lite till. Vattnet är så blött på nått sätt. :) Jobbigt.
För några år sen skulle jag inte ta i en fleece med tång ens. Eller gå med otvättat hår. I en lilla-my-tofs. Eller ha ögonbryn på tillväxt. men life happens. Kanske börjar jag bli vuxen i smyg. En fleecejacka är ju ganska ful men den är såååå skön. Håret är det ju bara jag och barnen som ser och det gäller att snabbtvätta det när minst ett av barnen sover. Ögonbrynen ska jag nog ta tag i idag. Det är ju trots allt midsommar. Ett annat vuxentecken är att jag har erbjudit mig att köra frivilligt. Det har jag ju i och för sig gjort de senaste fyra åren i och med graviditeter och amning, men det är värt att notera. Sedan är det väl bra att va nykter, dels för kroppens skull men dels för barnens skull. Jag vill inte att de ska se mig berusad. Sen vaknar de ju alldeles alldeles för tidigt på morgonen. Eftersom det var så länge sen jag drack mig berusad kan jag hypotetiskt säga att jag behöver nog sova mycket längre än till halv sex om jag ska dricka. En vild gissning...

Idag ska vi till Östra Torp. Vi ska ha med prinskorv och köttbullar. Jag har gjort köttbullarna själv. Det är inget vuxentecken för det har jag gjort väldigt länge. Det är inte roligt att äta e-fyllda broskbollar med studs i. Eller slem-sill från nått stort företag med namn som en popgrupp.

Först ska vi bara flytta en brädhög som ska bli sandlåda ur bilen för att få plats med diverse små tillbehör för barnen, typ vagn, barnstol och resesäng. Små, nätta saker.
Sen ska vi ha kul hela midsommar och äta, äta, springa efter Lovisa, äta, springa efter Lovisa, bada i poolen, frysa, äta och springa efter Lovisa. Sen åker vi väl hem moget tidigt. Typ halv tio. Senast.
Då sover barnen och make och jag kan ta ett glas vin. Om jag inte är sömnig. Det finns en överhängande risk men jag ska kämpa.
Glad midsommar alla!

Inga kommentarer: