lördag 6 juni 2009

Morgonstund

Hej svejs.
Morgonstunden började för oss alldeles för tidigt med att Lovisa hade sovit färdigt vi femtiden på morronen. Superhjälten Niklas gick upp medan jag låg kvar och dreglade på kudden. Alvin sov sött bredvid mig till halv sju. Sen hade vi en diskussion om han verkligen behövde gå upp. Det är ju aldrig för tidigt att börja med sovmorron. Jag förlorade.
Idag ska jag och de andra valnissarna ut till "vår" vallokal och ställa i ordning den inför valet i morn. Sen hoppas jag pappa släpper av mig på Dragsö där ma familia redan är vid den tiden. Efter det blir det fiskedamm och ansiktsmålning och glass på Wachtmeister och på kvällen fest för min kusin. Puh.
Vi ska göra schema idag med för valdagen. Det blir en lång dag och kväll. Valdagen alltså. Vet inte varför men det känns som om ganska många kommer att rösta den här gången. Det är ju alltid roligare att vara valnisse när det kommer folk. Annars får jag väl ta med mig min väldigt vuxen-poängiga virkning och leka tant i pauserna.
Nu har superhjälten gjort en finfin frukost med massa goa grejer.
Vi skrivs.

Inga kommentarer: