lördag 11 april 2009

utflykter

hej. idag ska vi nog till ystad eller tomelilla (niklas vill helst till tomelilla för han tror att alla har blivit mördade i ystad. det är ju mycket kriminalitet där har vi sett på tv. haha) och shoppa lite. eller gå på loppis eller konstrundan som är här. var och varannan stuga har vimplar och skyltar som visar galleri eller antikt eller loppis. mysigt. niklas kanske kan hjälpa mig att lägga upp bilder på annat sätt än via mobilen så ni får se hur vackert det är här.
vi har en liten åkomma i min familj som gör att vi tycker det är kul att se kändisar. en del i familjen är värre drabbade än andra. nämner inga namn. (läs mamma inte anna). mamma och Hans såg vanna rosenberg igår och när mamma, jag och maria (rikards tjej) kom adde malmberg in tillsammans med en dam som jag också känner igen väl men inte kan namnet på. det är ju något irriterande. i alla fall sa jag till mamma att ryggen hon såg en bit bort var adde malmberg. hon såg väldigt lycklig ut. skönt att man kan glädja sin mor tycker jag. och även sig själv. hihi jag är inte stolt över det men varför förneka att lite kul var det. även om de bara är människor. som man känner igen. jaja nog om det.
vi bor 500 meter från en strand som visst är fem mil lång tror jag det var. helt fantastiskt. nu ska jag försöka hindra mina barn från att väcka resten av huset.
puss!

Inga kommentarer: