måndag 16 mars 2009

inredning

undrar om det har med våren att göra? inredningssuget alltså. när det blir lite ljusare känns det som jag får mer kraft att göra saker. innan har jag haft ett litet sug men nu börjar det blir starkare. vi har egentligen inte ett enda rum i lägenheten som känns färdigt. kanske ska jag försöka flytta soffan och tvn lite åt sidan. vi har ett ganska stort vardagsrum men mycket av ytan är "dödyta". den bara finns utan att utnyttjas. kanske kan jag göra en läshörna med en fåtölj, ett litet bord och en lampa. eller ska jag sätta ut ett skrivbord i vardagsrummet och börja göra om arbetsrummet till ett alvinrum? hmmmmmmm mycket att tänka på. jag känner mig bara rastlös.
i helgen var vi på besök i två väldigt bra hus. vi fick lite ideér och jag smygfotade med min mobilkamera. kanske kan man "sno" lite här och där. nu behöver jag bara nån stark som kan flytta allt medan niklas inte är hemma.:)
jag tänkte jag skulle fixa lite piff hemma också. Piff är ett bra ord men jag vet inte riktigt hur jag ska fylla det med innehåll. en, två, många vaser kanske? eller lite ljusstakar eller värmeljushållare kanske? kanske en ny färgglad gardin?
jag behöver den där magiska förmågan att få något att se hemtrevligt ut. var kan jag hitta den för nånstans? inte under de snoriga (oj, jag måste tvätta) urblekta kuddarna i soffan. inte i kylskåpet heller. suck. nu har jag ju kollat på mina två bästa ställen. haha
jag får väl ta av mig min superhjältedräkt och gå ut på stan som en vanlig människa och titta i fönster. kanske...

Inga kommentarer: