fredag 5 december 2008

god morron. nu är klockan halv elva och jag dricker kaffe igen. det e gott. dielmmat idag är om vi ska åka på julbord eller inte. vi fick åka till akuten med lovisa igår kväll för hon sa att hon hade ont i magen. sen hade hon feber också och hon har ju aldrig varit sjuk i hela sitt liv. jo en gång hade hon öroninflammation men det är allt. så ni förstår ju att man blir lite orolig. men nån gång ska ju va den första. på jourcentralen klagade hon på ont i magen så fort hennes pappa inte bar henne. hon hade visst blod i urinen också och läkaren kunde väl inte reda ut vad som var fel. de ringde hem till den nagelbitande och kolaätande mamman och frågade vad som hänt under dagen. alvin och jag var ju inte med. sen fick de åka vidare till barnakuten där lovisa så fort de kom dit letade upp en undanskymd plats i ett leksakshus och bajsade. haha i blöjan då alltså. sen hade hon inte lika ont i magen längre. men hon var väldigt svullen i halsen. doktorn sa också att man har många lymfkörtlar i magen så det kanske är det som gör ont. de kom hem vid 22-tiden igår efter ca fem timmar på sjukhuset.
åter till julbordsdilemmat.
lovisa verkade pigg och glad nu när hon vaknade vid 10.00, men jag vet inte om jag vill lämna henne med farmor och farfar om hon skulle bli sämre. fast vi är ju inte så långt bort. vi kan ju komma hem ganska snabbt om det skulle va nått. alternativet är att jag och alvin åker själva. vi ska ha styrelsemöte på jobbet innan nämligen så det är ju bra om jag är med. eller så tar vi med lovisa också. det är svårt. egentligen skulle vi väl vara hemma allihopa kanske. kanske.

1 kommentar:

Mamma Malin sa...

Men usch och få då, stackars lilla gumman! Hoppas det inte är något allvarligt utan att det går över... Kul att du äntligen fått till en blogg:-) Ha så trevligt om ni nu går på julbordet! Får se till och fika någon dag framöver=) Kram kram