lördag 13 december 2008

hej. idag har jag lyckats missa allt som har med lucia att göra. inga lussebullar,pepparkakor,glögg eller annat. än så länge. hemskt att säga det men NÄR MAN VAR YNGRE så var ju luciavaka och lucia riktiga festhelger. vi hade säkert jätteroligt. deet känns som om kompis maria och jag nån gång var vakna hela natten och kom direkt från fest till skolan morronen därpå. vi satt utanför klassrummet med glitter i håret och sjöng luciasånger. kanske har det hänt, kanske har jag drömt det. sant är i alla fall att jag känner mig väldigt långt ifrån det livet nu med min underbara man och våra två små sötnosar. niklas nattar en motsträvig lovisa och jag tittar när alvin "tränar" i babygymmet. faktum är att det känns rätt skönt att "slippa" festa ikväll. det ser så kallt ut ute. hihi sen har jag inga festkläder som passar till barnkräk heller. jag trivs bättre här, i min soffa med salta pinnar och chokladkola. kolan är verkligen beroendeframkallande. samtidigt som jag äter den så tänker jag på en diffus framtid när jag har börjat träna igen. eller igen och igen. när jag har börjat träna. punkt. så motiverar jag mitt kolaberoende. jag kommer ju bli smal och slank sen när jag tränar. :)
kanske ska kolla med maken om vi ska ta lite glögg i alla fall när han kommer tillbaka från nattningen.
ha en trevlig lucia alla ute i världen!

Inga kommentarer: