torsdag 18 december 2008

Hej. Länge sen sist. Kan inte säga att det finns någon speciell anledning förutom trötthet till att jag inte skrivit. Lovisa har hostat så hon kräks på nätterna fast nu har hon äntligen fått en bra hostmedicin så nu har det gått bra ett par nätter, peppar peppar. doktorn sa att hon hostade för att hon var förkyld och kräktes av hostan. jaja. alvin hostade så han kräktes på sig själv och sin mamma i morse och han är väldigt förkyld också. och har fått ögoninflammation. trodde han klarat sig från smittan lovisa men inte. så nu vilar inte jag utan måste kolla alvin så han andas.

jag har fastnat i att göra julkarameller. det är roligt och de har faktiskt blivit väldigt goda allihopa. gräddkola,äpple,polkagris,jordgubb och citronkarameller har jag gjort. sen gjorde jag chokladkarameller men den smaktillsatsen hade nog aldrig varit i närheten av choklad så den slänger jag nog. hoppas det kommer många hem till oss i jul så allt blir uppätet. jag känner en begynnande tendens till att göra för mycket av det goda goda. just det! ett litet tips i godistillverkningen. häll inte 162-gradig sockermassa på händerna, då kan de se ut så här;




Det känns inte så skönt vill jag lova. Nu ska jag bara hindra blåsan från att spricka. och göra ont... den är lite som tjuren ferdinand som växte och blev större och större och större.

jag skulle ju göra egna köttbullar till en julfest men nu får vi se hur det blir med det. kanske försöker jag rulla i alla fall. Blåsan sitter ju på kanten av handen liksom.:)

igår kom en man i blåställ och ringde på. han och hans polare arbetar med fönsterbyte i huset och undrade om han fick sätta en kabel i min TV. De skulle visst sova över i föreningslokalen under vår lägenhet och de ville så gärna se Bonde söker fru. Dom fick det. dra kabeln alltså.

sen kom tre stora män i morse och sa att de skulle fixa en sak i vår lägenhet. - Det nordöstra fönstret, sa dem.

- Jaha, sa jag. Det vet jag ju precis vilket det är.:)

Fast Niklas hade sagt innan att det var nått med arbetsrummet så jag sa det till dem. Sen stegade de in de tre stora männen UTAN att ta av sig sina ytterskor, gick in i arbetsrummet och började mumla. Sen hittade de vad de sökte, tog fram en gigantisk 1-litersburk med färg och en enorm minipensel och penslade på lite färg på en yta stor som min lillfingernagel. sen tog de sin gigantiska färgburk, den enorma minipenseln och sina viktiga miner och gick. tänk vad tre stora starka män kan uträtta underverk!:)

Idag hade jag tänkt att Alvin och jag ska slappa lite. Fast jag ska till doktorn vid halv två för mitt hjärta hoppar lite som det vill. Det är nog inget farligt men irriterande. Det började när jag var gravid med Lovisa. Hjärtat slog ett extraslag ibland. Sen försvann det och under graviditeten med Alvin var det fortfarande borta. Det kom tillbaka efter i stället, så det behövdes visst kollas upp. tror jag ska visa min hand också och se om jag kan få nått bra plåster som man kan ha i duschen.

sen hade jag ju tänkt ta mig till leksakshuset nån gång innan jul gärna på en tid när den stora massan arbetar så jag inte får konkurrens i gångarna i affären. jag kräva plats. stor plats.:)

puss och kram

Inga kommentarer: