onsdag 10 december 2008

hej och god morgon. i natt har alla mina barn och jag sovit i min säng en stor del av natten och maken har legat och snarkat i lovisas säng.
alvin och jag ska på "mamma-fika" vid elva. ska bli kul faktiskt. jag har tankat honom precis fast nu ligger han och kräks så det blir kanske lite efterrätt för honom också. och klädbyte. han är som värsta mannekängen, byter kläder väldigt ofta. men han är nog inte högadel för han byter inte om till middagen utan efter:) många gånger.
lovisa kommer hem vid halv ett och jag har lovat henne att vi ska baka pepparkakor. måste se om det finns små pepparkaksformar nånstans för att baka gigantiska pippi och lilla-gubbenpepparkakor var inte sådär kul tyckte mamman när hästen fick benen amputerade och pippi blev flät-lös varje gång man skulle flytta mästerverken till plåten.
chefen ringde innan och ville att jag skulle komma till jobbet någon dag. vi ska planera inför nästa läsår. jag jobbar ju på en skola. antagningarna inför hösten 2009 ska snart starta och det är mycket innan med öppet hus på skolan och sånt. lite får man vara med fortfarande fast jag mest arbetar hemifrån och gosar med barnen. och det är ju inte dumt det heller.
lillasysters kille önskar sig fred på jorden i julklapp. nån som vet var man kan få tag på det?

Inga kommentarer: