torsdag 4 december 2008

lovisa har feber och jag vet inte om jag vill sova över på stufvenäs nu när hon är dålig. hon ska va med sin farmor och farfar då egentligen men det känns ju sådär kul nu. förhoppningsvis blir hon bättre snabbt annars får vi väl äta där och åka hem sen. pratade med en av tjejerna som ska med och hon berättade om sin nya odd molly-klänning som hon köpt och skulle ha på sig. jag har ju inte tänkt på kläder över huvud taget. nu när jag har kräkbarnet Alvin måste jag ju ha kläder som tål att kräkas på. sen måste jag ju kanske tvätta håret och sminka mig också när vi ska bort. jag känner att jag har nog inte riktigt någon kontakt med verkligheten längre. haha
jag har ju många fina festkläder men inga som passar i kräkränder. jag får väl ta på mig nått som passar till grönt så jag kan matcha min ansiktsfärg när jag ser kollegans snygga klänning.
alla mina barn sover nu och jag har lite tid för mig själv. det finns mycket att göra men istället för att göra nått vräker jag i mig hemlagade kola och dricker kaffe. verkar bra för figuren tycker jag. jag tänkte önska mig ett löpband i julklapp. nackdelarna är ju att det är stort, klumpigt och dyrt men annars tror jag att det är lösningen på mina figurproblem. tills jag har det hemma kan jag lugnt sitta kvar i soffan och äta godis. hehe
annars kan jag försöka hitta en massa ännu dyrare saker att önska mig så att löpbandet helt plötsligt verkar väldigt billigt. min hjärna börjar värka nu av alla planer.
nu vaknar matvraket alvin.
ta ta

Inga kommentarer: