tisdag 6 januari 2009

hej. igår var vi hos mamma igen ute på isen i skogen. jag åkte inte skridskor. lovisa och jag gjorde snöänglar i stället. mycket mer kreativt. hihi
jag har retat emmas andré för att han alltid blir utvisad för hakning när han spelar ishockey. med tanke på att han påminde lite om bambi på knagglig is igår så förstår jag varför. haha skojar bara. isen var väldigt knottrig kan man säga och svår att åka på. efter en stund fick lovisa nog så jag bestämde att hon, jag och alvin skulle hem till värmen hos mormorn. jag hade ju inte velat langa upp alvins mat heller i midvinterkylan. mormorn vill följa med. när vi packat in allt i bilen kom emma och andré också. och lillebror. 7 personer i bilen blev ganska trångt. min dumma mamma klagade på att hon fick kramp i benet av min lilla nätta kropp som satt på henne. :) förstår inte varför.
vi grillade faktiskt på kvällen. grillat är alltid godast även om det är 15 minus ute. sen spelade vi spel. jag var inte speciellt fokuserad utan sprang mellan lillebrors sovrum där lovisa låg och gnydde med jämna mellanrum och mellan spelrummet där kräk-alvin låg på en filt och ville ha uppmärksamhet. svarade på nån fråga då och då men jag hade inte koncentrationen på spelet direkt.
vi åkte hem halv ett på natten. lip-lovisa var ledsen och kräk-alvin kräktes precis när vi kommit iväg. jag torkade honom så gott det gick. vi såg en räv som sprang över vägen. det måste vara flera år sen jag såg en räv. om jag nånsin har sett en räv innan. jag vet inte.
lovisa har feber idag så alvin, jag och hon ska vara hemma själva för första gången på länge i morn. slut på mina sköna sovmornar. snyft.
jag hade tänkt åka till jobbet i morn för vi startar upp efter jullov men det får bli en annan dag. lite tråkigt. jag hade faktiskt sett fram emot att träffa alla igen.
lovisa, jag och alvin sov två timmar på förmiddagen. jag drömde en konstig dröm.
mamma och jag satt i nån form av företagscenter och jobbade. en dam från ett annat företag stod precis vid ingången till centret och gjorde brända mandlar i en stor kroppkakegryta. jag kom på mamma med att försöka göra affärer i smyg med mandel-tanten. det stod en gubbe där också och pratade om att de nog fick gå i konkurs. mamma såg väldigt passande deltagande ut. hon hann inte avsluta sin smygaffär med mandeltanten för jag drog iväg henne. mamma hade en fin ljusgul thaisidenklänning på sig. när jag drog iväg mamma mot utgången av centret bröt hon ihop och sa att hon luktade svett under ena armen. hon grät. oj, sa jag. lilla mamma, stå nu här medan jag hämtar bilnycklarna, så åker vi och köper en ny deo till dig. jag klappade henne lite på huvudet och sprang för att hämta nycklarna. på vägen ut sa jag till mandeltanten att jag ville köpa några mandlar av henne. jag hade lite dåligt samvete för att jag avbröt hennes affär med mamma. sen satte mamma sig i förarsätet och jag i lovisas bilbarnstol och sen bar det iväg mot deo-köp. sen ringde mamma och väckte mig så jag vet inte om vi fick bukt med hennes svettlukt. haha
jag är godissugen. jag har inte ätit godis på hela dan. skratta ni , men jag är inne i ett kraftigt beroende som har klorna i mig. svettas bara jag tänker på det. puh. försöker äta sjuhundra frukter om dan i stället men jag går liksom inte igång på det. frukterna har mer varit ett komplement till godiset. men nu har jag varit ren i en dag. undrar om det finns anonyma godisätare? vore nått för mig. min hjärna vill också ha godis. jag manipulerar nästan mig själv att lite godis kan väl aldrig skada. gå du och köp lite lilla vän. du ska ju snart börja träna så då försvinner allt överflöd.
nu ska jag trösta min sjuka dotter. vi skrivs.

Inga kommentarer: