söndag 4 januari 2009

jag läste en annan blogg om julklappar där det stod att alla fick fina julklappar osv. lovisa fick en j-a massa julklappar. av alla som var där. det var nästan synd om henne faktiskt. på riktigt. hon orkade inte öppna alla på en gång och jag tvivlar på att hon har hunnit leka med alla tills hon fyller år i maj. kanske kan ta några av julklapparna och slå in som födelsedagspresenter. hmmmm. haha skojar bara.

niklas är helt nervös nu och ska hämta lådor så vi kan lägga upp några gamla leksaker på vinden så allt ska få plats. han har ingen ro i kroppen.

vi har ju köpt en ny bil (läs niklas har köpt) så den gamla är ett väldigt problem. men idag åkte han iväg och tvättade den och tog bilder så han kan sätta upp den på blocket eller nått. hoppas nån vill ha en liten blå bil i sina bästa år. lovisa gråter varje gång vi ska åka den nya bilen och skriker att hon vill åka den blå bilen. högt försöker jag trösta henne och säger att den här bilen är också bra, fast i smyg myser jag lite och hejar på. jag tycker ju också om den lilla blå. :) lovisa och jag är bil-konservativa har jag kommit på. vi ville aldrig nånsin ha en annan bil. den lilla blå funkade fint för oss. vi klappade och pussade lite på den sista gången vi åkte. så den vet att vi gillar den. - jag älskar dig, sa lovisa när vi gick ifrån den sista gången. tårdrypande.

i morn ska vi upp till min mamma hela dagen och kvällen och kanske natten. vi ska till en frusen sjö och titta på när de som orkar åker skridskor. sen kanske vi grillar korv. det är gott.
på kvällen spelar vi spel tills alla storknar. eller nått.
det verkar bra för framtiden tycker jag.

Inga kommentarer: