lördag 3 januari 2009

nytt år. ska lära mig att det är 2009 nu. sånt brukar ta ett tag. min hjärna är inte riktigt med i detta året. den fastnade i mellandagarna nånstans och har inte kommit ikapp. men nyårsafton var väldigt bra faktiskt. dagen var lugn och skön och på kvällen var vi på fest. det fanns många barn på festen så lovisa hade fullt upp med att lära de andra en massa bus. en annan flicka och lovisa provsmakade tex efterrätterna innan det var dags. men vilken efterrätt! vaniljpannacotta som var helt fantastisk. mums. nu blir jag hungrig igen.
både alvin och lovisa var vakna vid tolvslaget och fick se raketerna utomhus. det var mysigt. niklas och jag trodde att vi kanske skulle få lite sovmorron dan efter men inte. lovisa vaknade halv åtta fast hon var lite grinig en stund.
vi var uppe hos mamma i skogen och var på isen på nån skogssjö. jag var livrädd hela tiden och tyckte det knakade, men eftersom lovisa vågade så var ju jag tvungen att gå efter henne hela tiden. alvin sov hela tiden.
jag började få hopp om honom för ett tag sen när han sov från 23.00 till 09.00 i sträck i flera dagar. men så är det inte nu.
i förrgår natt somnade han halv ett och vaknade halv två för mat och vid fyra sen vaknade han, åt och skrattade sen hela morronen. han somnade inte om alls med andra ord. men han var väldigt glad. niklas tog upp honom vid halv åtta så jag fick sova lite. det var skönt.
igår var alvin och jag och jobbade. det var faktiskt roligt. det var så längesen nu. vi ska börja med antagningarna till höstterminen nu och jag hoppas att det blir många barn som kommer till oss.
vi har fått en massa nya möbler och bänkar till barnen så det är jättefint nu på skolan.
nu behöver kräkalvin uppmärksamhet. skrivs mer en annan gång.

Inga kommentarer: