måndag 12 januari 2009

hej. nu har jag och alvin kommit hem från jobbet efter en lång dag. fast vi tog ju sovmorron.:)
vi ska göra utskick till en massa barn i kommunen så vi har etiketter att klistra och ett reklamblad att göra. sen har vi öppet hus på lördag också så det ska planeras. alvin ville inte vara på skolan idag. han var ledsen och grät. vanligtvis är han lugn och säger inte ett knyst men idag var det annorlunda. jag fattade att han var hungrig men han var ledsen så han ville inte äta. chefen (mamma) tog honom och sa att jag försökte tvinga honom att äta. aahhhhhhhh!!!!!!!!!!!
till slut la jag mig i en soffa med alvin och då kunde han äta och sen somna. tiden gick faktiskt väldigt fort på jobbet så jag fick skynda mig iväg för att hämta lovisa på förskolan. precis som alfons åberg skulle hon bara en hel massa saker innan vi kunde gå hem. skönt att hon tyckte det var bra att va tillbaka på "jobbet" igen.
jag försökte sluta äta godis tidigare i veckan. det gick i en dag. jag är så stolt över mig själv. råkade sedan beställa fler godissmaker så jag har gjort egna ananas, tuttifrutti och salta karameller. de är faktiskt väldigt goda. bara orolig för att tänderna ska ramla ut. dom är ju lite hårda karamellerna. hihi
imorn ska alvin och jag till jobbet igen. utan sovmorron. det blir tungt. hoppas han sover lite i natt bara så ska det nog ordna sig.
annars inget nytt på fronten. jo, mina kompisar tackar nej en efter en till alvins dop. fast det är väl kanske inget kul att gå och glo på sånt. även om det är en kompis barn som döps. vad vet jag.
behöver inte fixa lika mycket fika då. alltid nått. annars är jag glad för alla som kommer. alltid kul att träffa lite folk.

Inga kommentarer: