torsdag 22 januari 2009

idag är jag hemma med alla mina barn. trött är jag. har hostat hela natten ochdet vill inte ge sig riktigt. vi ska till fredrikskyrkan vid 10.00 på inför-dopet-samtal. prästenville att lovisa skulle följa med och det kan väl va bra att hon får se kyrkan innan. jag har faktiskt funderat på hur vi ska göra med henne under dopet. vill hon va hos oss eller sitta med sin mormor och titta på? hon kommer nog visa vägen själv tror jag.
sen hade jag tänkt gå till polarn och pyret och kika på lite kläder. var där igår men det började nån rea då så vi vände. omöjligt att komma in med vagnen och jag ville inte ställa alvin i ett hörn och kika själv. idag är det förhoppningsvis mindre folk där. fast jag kan tvinga med min man. han kan ju stå utanför med vagnen om inte annat medan jag är där inne. det tror jag han tycker är jätteroligt. haha
läste i tidningen att man kan förebygga demens genom att dricka minst tre koppar kaffe om dagen så jag får utarbeta en plan för hur jag ska få i mig så mycket kaffe varje dag. plåtmage hade ju vatt bra. jag har druckit en fuskkaffe ( varm mjölk med caffe latte-pulver) och en liten kopp espresso. det känns som om kaffet fastnade på tungan. jag är visst inte så bra på det där.
nu vill alvin ha mat. mjölkcentralen är på väg...

Inga kommentarer: