söndag 11 januari 2009

hej. vi kör positivt tänkande några sekunder så idag är det världens bästa söndag. hihi slut.
alvin har varit vaken i stort sett hela natten så niklas och jag har väl sovit fyra timmar var kanske. jag tog timmarna fram till halv fyra på natten och niklas tog från fyra till åtta. fast de sov lite då också. det gjorde inte jag. alvin fick vaccinationssprutor i fredags så han har haft 39 graders feber efter det och vatt ledsen. nu känns han dock inte lika varm längre så jag hoppas det värsta är över. kommer inte ihåg att lovisa fick feber efter spruta faktiskt men det kanske hon fick. minne är ju bra att ha ibland. ibland är det skönt att glömma saker också. glömde alvins bvc-tid förra veckan. det är tredje gången jag glömmer tror jag. lite pinsamt. anna på bvc sa att nu är det lite spännande varje gång att se om vi kommer eller inte. hmmm. väldigt spännande. nu har jag lagt in nästa tid i telefonen, satt en lapp på kylen och sagt till niklas när det är. hoppas det hjälper. lilla alvin växer så det knakar i alla fall. han vägde över sju kilo och var 66 cm lång. det var nog långt i alla fall för bvc-anna frågade om vi hade långa släktingar. niklas har ju det i alla fall. själv ligger jag ju på de härliga 10% av sveriges befolkning som kan kalla sig extremt korta. utan att vara dvärg. men jag är inte bitter.:)
nu har vi sålt den lilla blå bilen. jag hann inte ens säga adjö för det gick så snabbt. niklas var så nervös när han messade med den blivande köparen att han knappt kunde sitta ner och äta. haha
innan vi sålde sa min man lite flott att vi skulle köpa en självgående dammsugare och ett löparband för pengarna vi fick. men nu har han blivit snål. bye bye löparband. hello hello fetma.
får väl börja spara ännu mer. men tänk nu om jag köper ett löparband för 12000 kronor och så går det sönder efter ett år. det hade varit jobbigt. jag provade en crosstrainer på intersport för nån dag sen. mycket billigare men sååååååååå tråkigt. så fick jag ont i knäna efter ungefär fem sekunder. jag är helt enkelt inte skapt för träning. ska jabba the hut från star wars bli mitt nya ideal? har jag en framtid som feta damen på cirkus? spänningen är olidlig. fast jabba the hut är brun. jag är ju så blek så en alvedon hade blivit avundsjuk.
i morn ska alvin och jag till skolan om han inte är vaken hela natten igen. hoppas inte. han sover nu så jag kanske får gå och väcka honom om en stund. men snart börjar hockeyn. khk spelar och jag kollar på blt:s hemsida. hade inte syrrans pojkvän spelat så hade jag ju skitit högaktningsfullt i det men nu tycker jag det är ganska kul att glo på det.
nu ska jag surfa efter barnkläder på nätet. rea på massa bra märken.
puss och kram

Inga kommentarer: