onsdag 14 januari 2009

idag läste jag om en 19-åring som skulle fylla 20 om en månad. hon hade ångest över sin ålder och kände hur rynkorna lurade runt hörnet. snart kanske hon blev så gammal att hon slutade raka benen. aj aj aj. stackars tjej. 20 år!!!!!!!!!!!!! jag fyller 30 om 79 dagar. nu kan vi snacka noja. mina rynkor lurar inte runt nått löjligt hörn. de har klivit fram i all sin glans och skäms inte alls för att visa sig på första parkett under det som en gång var mina släta fina kinder. nu är det mer en röd-vitprickig degig massa. på ett ungefär i alla fall. med lite överdrift. men jag tror jag har ett knep. om jag gör en riktigt stram knut i nacken av mitt hår så kanske huden tvingas följa med och voilá, rynkorna borta. haha
där där med att sluta raka benen behöver vi ju inte nämna. klart man inte har håriga ben. eller? hehe.
har jag verkligen slutat bry mig? jag sitter här i mina röda mysbyxor, osminkad med en slarvig knut av mitt hår. lite torr hud och snuvig näsa. lite halvtjock mage efter alvin. men jag är lycklig ändå. min lilla stora lovisa ligger bervid och snarkar och jag har en sked full med nutella som jag slickar på. man måste göda bilringarna förstår ni. och choklad blir man både slank och glad av. det vet väl alla.
nu ska jag titta på hockey på blt.se. khk spelar. sen ska jag surfa efter bra dop-presenter till alvin.
tjing tjing.

Inga kommentarer: