fredag 16 januari 2009

imorn ska vi ha öppet hus på skolan. jag är nervös. tänk om det inte kommer nån? usch vad hemskt. jag vill ju att alla ska få se vår skola och träffa våra duktiga, roliga och trevliga pedagoger. vi är ju så stolta över vår fina skola. hoppas det kommer nån och att de verkligen ser att det är bra. jaja. vi får se i morn.

idag har dagen bara försvunnit i ett nafs. vet egentligen inte vad jag har gjort, men snabbt har det gått.

har surfat in på odd mollys hemsida och kollat in den nya kollektionen som äntligen verkar vara på väg ut. har hittat en del måste-ha-plagg och en del vill-ha-plagg.



Den här lila klänningen har jag redan beställt. den är så fin. jag har samtidigt lagt ut en av mina gamla tröjor på tradera så det blir inte så dyrt.

De två koftorna som är med här vill jag ha. den blå är ju helt fantastisk. jag blir glad av att titta på den. den lila med. den är lite mer neutral. jag fyller ju 30 snart, så jag kan ju önska mig koftorna i födelsedagspresent av nån snäll själ. min man kan ju köpa en kanske. vad bra att jag hittar alla presenter själv. grattis mig. hihi











vi ska ha fredagsmys ikväll. niklas och alvin är i affären och köper goa grejer förhoppningsvis. lovisa har inte sovit middag idag så hon somnar nog vid halv åtta. vi ska se på filmen madagaskar 2. det blir nog kul.
har läst den senaste tiden om liza marklund och hennes bok gömda. om den är falsk eller inte. det är visst någon författare som har eller ska ge ut en bok som handlar om att gömda är fejk. liza marklund har medgett att hon har friserat sanningen och "mannen med de mörka ögonen" har trätt fram och sagt att han är i stort sett oskyldig och boken har förstört hans liv. samtidigt såg jag en artikel idag i Expressen där Mias familj säger att Monica Antonsson som skrivit den nya boken ljuger. "mannen med de mörka ögonen" har också blivit dömd för misshandel av Mia.
sant är att mia har fått asyl i usa. det får man väl knappast utan anledning?
en riktig soppa det där.
i morn kväll ska vi på 30-årsfest till en av mina goaste vänner. ska bli kuligt att träffas. lovisa längtar efter sin kompis olle också. och nils. vännens söner alltså.
igår var det en hel massa kompisar här. selma, emelie, charlie och tuva. och lille hugo som är två månader. alvin och han chillade mest.
det var kul att se att barnen börjat leka med varandra i stället för vid sidan om varandra. vi mammor pratade om blöjanvänjning, graviditeter, (tre gravida och så jag och frida som precis fått barn igen)resor och en massa annat. skönt att höra att ingen stressar med blöjavvänjningen. lovisa är duktig med det på förskolan men vi är nog lite mer slarviga här hemma. nu när alvin är lite större kanske vi tar tag i det. om lovisa vill förstås. annars väntar vi.
igår var jag ute och gick. jättelångt. och fort.
grannen anne-lie ringde på innan alvin och jag stigit upp och undrade om vi ville hänga med henne och en kompis på en runda. till gräsvik och sen hem igen. mina vältränade ben började stumna vid högskolan men jag ville inte gnälla. anne-lie är ju gravid i vecka 34 och den andra tjejen hade också barnvagn. men jag fick jätteont i huvudet och det var lite synd om mig. men jag kunde ju inte sätta mig nånstans. haha patetiskt.
jag kom fram till att jag verkligen behöver RÖRA PÅ MIG. ska bara göra det också. insikt är inte allt. handling krävs. i morn kanske. ikväll är det ju mysfredag och min kropp behöver socker. kanske annat också men socker är det primära. jag var "ren" från mitt beroende i en dag, sen föll jag dit igen. ni vet väl att sockerberoende ska vara lika svårt att bli av med som heroinberoende. och det ska ju vara svårt att sluta med tydligen. är jag inte bättre än en knarkare? god natt

Inga kommentarer: