måndag 23 februari 2009

hej svejs.
jag är en trött anna idag. alvin var vaken lite i natt och vaknade tidigt på morgonen också. kanske är det. hänger inte med riktigt.
såg på oscarsgalan idag. hade spelat in. det är min lilla tradition för mig själv att alltid titta på den. heath ledger fick en oscar för bästa manliga biroll. han är död. jag har sett filmen och han var verkligen asbra i filmen men det känns lite som om han fick den för att man ville hedra hans minne också. jag är lite tveksam till sånt. känns nästan lite läskigt.
lovisa sover och alvin tittar på när niklas tränar på crosstrainern. alvin skrattar.
i lördags natt var det några roliga ungdomar som roade sig med att kasta ägg på vårt hus. vi hade precis gått och lagt oss och hörde en hög smäll. jag blev skiträdd och sprang upp. hade ju tagit ut linserna men jag såg några svarta prickar gå bortåt. sen såg jag att det rann ägg på vårt köksfönster. jag blev så arg så jag skakade. ville springa ut på balkongen och skrika färgstarka ord men jag fegade eftersom det kom fler personer gående utanför lägenheten och jag ser lika bra som en mullvad när jag inte har linserna i. tur att inte rutan gick sönder. tänk om den hade gjort det? alvin låg och sov ett fönster bort. nära fönstret. han hade ju kunnat få glassplitter på sig. dan efter såg vi att det låg äggskal längs med hela byggnaden. fan vad arg jag blir. hoppas ungj-arna fick ut något av det. oerhört kreativt. jag är fortfarande arg för att jag inte såg vilka det var som gjorde det. - måtte jävulen ta alla äggkastare!, som de kunde sagt i sällskapsresan.
nog om det. jag är arg på dom som skrev bibeln också. säkert mansgrisar allihopa. såklart att MÄNNEN som skrev var tvungna att skylla alla världens synder på en kvinna som tog ett bett av ett äpple. herregud, give me a break. förutom att tanken med att äta en bit äpple och sedan bli smart (hur dumma var dom innan då) är skrattretande så att tanken att en del människor verkligen tror att det var så här det gick till ännu mer skrattretande. gud är inte min homeboy direkt. eller mupparna som skrev boken.
jag behöver nog lite anger management tror jag. eller godis. man blir glad av socker.
puss!

Inga kommentarer: