fredag 20 februari 2009

jag gick in och aktiverade mitt gamla facebook-konto för en stund sen, men nu är jag uttråkad. jag fattar inte det riktigt tror jag. eller så orkar jag inte fatta det. vad går det ut på egentligen? smygkika på andra och den som har lagt till flest vänner när han dör vinner? eller så är jag på fel humör just nu. hungrig.
vi ska till niklas jobb om en timme och visa upp alvin. det blir säkert trevligt. men mitt ansikte håller på att falla sönder flaga för flaga. jag blir alltid så torr denna årstiden oavsett om jag använder mary kay, clinique eller nån annan billig kräm. mitt ansikte är helt enkelt inte mottagligt för fukt. help anyone?
sen ser jag ut som en omvänd prickig korv, vit med små röda prickar på. hihi
kanske ska gå och börja göra mig i ordning nu. eller försöka få bort lovisa från TV:n så jag kan titta på VM i skidåkning. fast det är skönt i min soffa. men nu börjar det klia i mig för jag vill göra om i vår lägenhet. jag vill ta bort fondtapeten i vardagsrummet och bara måla den väggen också vit. sen vill jag ha obegränsat med pengar och gå till Indiska och shoppa en massa färggranna kuddar, gardiner och ljusstakar i rosa, lila och grönt som jag placerar ut på lämpliga ställen så det blir mysigt. sen vill jag riva bort tapeten i hallen också och sätta dit en ny ljusare tapet med lite silver eller guldinslag. byta möbler till ljusa möbler i hallen vill jag också. den är inte mysig alls. ser ofärdig ut på något sätt. det lilla problemet är väl att efter alla räkningar och annat är betalt denna månaden så har jag väl ungefär 500 spänn att leva för. räcker väl till 2 meter tyg som jag kan tänka på att sy en ny gardin till köket för.
jag tänker väldigt mycket. behöver nog gå och kyla ner mig med lite vatten nu. man blir varm av att tänka.
ta ta

Inga kommentarer: