måndag 2 februari 2009

idag har alvin fått smaka på potatis och palsternackspuré. han tyckte det var blä, som lovisa skuklle sagt. men jag tänker inte ge mig. nu blir det hårdträning på pasternacka i en vecka. tror han tyckte det var konstigt att få nått med lite substans i munnen. om nu puré har det. vad vet jag.
vaken-alvin har inte sovit nånting idag så mamman ligger efter i sitt sömnschema. niklas och jag var uppe sent igår eftersom alvin inte vill sova innan midnatt och sen hade jag en miljon tankar som snurrade i huvudet på mig. lite jobb och annat. kom fram till att jag ska börja spara så jag kan betala delar av mina barn bröllop om de gifter sig. det är säkert välkommet bidrag då om 25 år. kul att jag ligger före i tänket. för det är ju sånna viktiga grejer att fokusera på mitt i natten nu förtiden. helt logiskt.
nu har alvin tagit av sig en strumpa och stoppat den i munnen. mums!

Inga kommentarer: