fredag 13 februari 2009

Ny erfarenhet

vi har fått stifta bekantskap med maginfluensa hos barn. lovisa började kräkas vid fyratiden igår eftermiddag och höll på fram till elva. mitt emellan kräkattackerna sov hon mest eller låg och vilade. eller duschade av kräk och blev tröstad av sin mamma eller pappa. det är inte lätt att förklara maginfluensa för en nästan treåring som darrar och skriker - jag vill inte kräkas mer!.
usch och fy, hoppas hon mår bra snart. vi har gett henne avslagen coca cola. mest för att jag fick det när jag var liten och hade maginfluensa. jag vet nog inte egentligen varför man ska ge just detta. vätska är ju bra men så mycket socker? jaja, hon ville ha det i alla fall.
nu har skrik-alvin vänt sig på mage så mamman måste rädda honom.

1 kommentar:

Mamma Malin sa...

Fy bubblans stackars Lovisa=( Maginfluensa är helt klart den värsta sjukdom jag vet! Hatar att spy så jag förstår henne när hon säger att hon inte vill spy mer=/. Hoppas hon är piggare nu!