torsdag 5 februari 2009

hej. här sitter jag med träningsskorna på. alvin sover och luv e på dagis. perfekt tillfälle att träna. eller i alla fall sitta brevid redskapet och hoppas att alvin ska vakna så jag inte kan hoppa på. det är jobbigt att röra på sig. och det finns en massa olika program och inställningar som jag ännu inte har brytt mig om att förstå. jag känner mig säker här i min soffa.
såg en del i en serie på TV igår som handlar om Tudor-familjen. Henrik den åttonde och hans fru Anne Boleyn. Det var hans andra fru. Henrik blev kär i en av annes hovdamer och behövde bli av med anne. därför fick han ett gäng män inklusive annes bror att "erkänna" att de haft sex med anne. Både männen och Anne blev halshuggna för högföräderi bla. utan rättegång. fruktansvärt. något som också är hemskt är att henrik och anne hade en dotter, elisabeth som blev en av englands mäktigaste drottningar ). han dödade sitt barns mamma.
han halshögg en till av sina kommande fruar. han hade sex fruar innan han dog. två dog i barnsängsfeber, två blev halshuggna, en fru var så ful tyckte han att han fick äktenskapet ogiltigförklarat och den sjätte frun blev änka eftersom han dog. herregud!
jag ska väl upp på träningsgrejen nu innan vi ska till bvc. om en halvtimme. hinner kanske inte träna...

Inga kommentarer: