onsdag 18 februari 2009

i fredags fick vi stopp i avloppet på den stora toaletten. eller stor och stor. den minst lilla toaletten. niklas den händige försökte i flera timmar få bukt med eländet. jag sa lite lätt att vi kanske ska ringa till rörmokare. - bara lite till, sa niklas. klockan tickade och tickade. grannen magnus kom och försökte hjälpa till men ingenting verkade hända. jag förstår inte hur jag lät det gå så långt men vid sjutiden fick jag tag på numret till chefen på en rörfirma och ringde honom och krishjälp. han och hans fru skulle precis gå och lägga sig (kultur-resa till tyskland 03.00 den natten) men han lyckades få tag på två rörnissar som hjälpte oss. vid 20.30 denna fredag var det fixat. skönt. vi åt en sen middag med finfin oxe. vi skulle ätit oxen dan innan men var inte så sugna på det efter lovisas pizzor på golv och annat. det blev pizza för oss också den kvällen. i alla fall, när vi skulle gå och lägga oss fick jag ont i magen och det var början till en natts helvete med maginfluensa för moi. oxfilé bye bye. jag bad nästan till gud att alvin inte skulle vilja ha mat mitt i natten. provade olika kräkvänliga amningsställningar för säkerhets skull. kan man amma och kräkas samtidigt var frågan. jag behövde inte få reda på svaret för han sov fint. på morronen avtog och upphörde kräket. jag sov i vardagsrummet för att de andra skulle få lugn men jag flyttade in i sängen när de andra vaknade. då hade jag slutat kräkas men inte sovit nånting. puh. jag var trött. lovisa satte sig hos mig i sängen och sjöng för mig. först var hon lite störd över att jag ville ligga kvar i sängen fast det var morron men det gick över som tur var. niklas mådde lite halvkasst då. mormorn sa käckt i telefon att hon aldrig får maginfluensa så hon hämtade lovisa. tack tack tack sa jag.
alla hjärtans dag gick förbi som i ett töcken. söndagen också.
på måndag morron ringde mamma och sa att hon fått maginfluensa så niklas åkte och hämtade lovisa som efter 100% uppmärksamhet hos mormorn fick konstiga utbrott mest hela tiden när hon kom hem. underbart! det lugnade sig efter en stund när hon insåg att det inte funkade. jag var tex fortfarande tvungen att mata alvin då och då eller plocka upp honom när han grät. :)
hopp till nu.
alvin sover och lovisa och niklas gör äppelpaj i köket. jag har varit lite på jobbet men nu sitter jag och vilar mig.
en av mina goaste vänner ska kolla på hus på sturkö så nu kanske vi aldrig ses igen om de köper det. snyft.
själv har jag blivit lite knäpp efter att ha streck-kollat på gossip girl 2 säsonger. jag behöver högklackade skor, betjänter och en paradvåning. nu!!!!!! gärna i new york. xoxo

Inga kommentarer: