torsdag 19 februari 2009

nu sitter jag i min sköna soffa igen och äter salta pinnar. livet återgår till det normala efter alla sjukdomar. peppar peppar.
alvin sover och niklas lägger lovisa så jag har en liten mysstund här för mig själv. skönt att slappna av en stund.
i morn ska vi till niklas jobb och visa upp alvin och fika lite. kan bli kul att träffa hans jobbarpolare. en gång i tiden var jag med på deras after work på fredagar. ibland började vi fem på kvällen för att avsluta halv fyra på natten en, två, många öl senare. det var tider det. men nu är det ett par år sedan. time flies. nu dricker jag en klunk vin och blir trött och går och lägger mig tidigt. hihi jag är en sån partyprisse. fast jag längtar efter en uteservering och en kall öl. inte så mycket vin längre. på nått sätt efter två graviditeter med mellanliggande amning så känns vin nu väldigt starkt. och jag dricker bara lite de få gångerna jag har smakat sen alvin föddes. ska det vara vin ska det vara hög klass på det. om man bara får ett glas kan man inte tvinga i sig nått surt, tunt, tråkigt skit. men öl funkar alltid. flasköl. jag har nog blivit snobb när det gäller det också. där ser man! man lär sig nått nytt om sig själv varje dag. men man kanske inte ska fundera för mycket. det kan lätt slå över då.
nu är pinnarna slut. måste leta efter mer godis. a bientot!

Inga kommentarer: